16 mars: slut slut slut

Klockan är långt efter midnatt. Somnade som vanligt i soffan men slänger upp ett inlägg ändå innan jag ska krya ned i sängen.
Idag har inte vart en bra dag. Skulle gått halvdag på jobbet men det var alldeles på tok för mycket att hinna med. Theresa som skulle fått vara ledig idag fick också hoppa in & jobba. Vet inte hur vi skulle ha hunnit annars. Tack & lov var Linda med oss också. Var ju sista dagen idag. Jättetrist tycker jag.

Men som sagt det var ingen bra dag. Alla var sura och irriterade kändes det som, inte minst jag. Så jävla trött eftersom jag jobbat långvecka. Fattar inte ens att man har så. Jag tycker det sugen. Blir helt förstörd i huvudet sista veckan. Theresa tycker det är skönt eftersom man liksom kommer in så pass i rutinerna, men nja jag vet inte. Tio dagar i sträck går bra, men fjorton är för mycket enligt mig. :/

Till råge på allt så fick jag mitt inger mosat av en grinig sugga idag också. Stod & raka skit och hade rakan under smågrishörnan där ett  rörgaller skiljer av, suggan tar trynet under rakskaftet och trycker upp hastigt varav rakan går i tre delar & jag fåt mitt finger mellan rakan & boxgallret. Grina lagom kan jag säga. Fan vad ont det gjorde, såklart svullna fingret upp & gjorde ont men det har gett med sig nu på kvällen. Är dock sjukt öm på ringfingret.

Blev iallfall ingen ridning för min och Lindas del. Både vara så trött efter dagen att vi lät hästarna stå.
Fick ett mess från monica senare på kvällen där hon berätta att hon kommit ehm från dalarna i grevens tid då storm stod och mumsa blommor i trädgården och aegir traskade runt på stallplanen. haha! Var väl någon älg som gått in i hagen igen. Suck.

men imorgon ska jag upp iallafall & rida. :)
Har ju föresten snackat med jonas nu. Tydligen någon tjej från skara som skulle åka & lämna en häst till honom som kanske kan ta med aegir på vägen. Försökt att få tag i henne  men bara upptaget. Hoppas hon kan ta honom så slipper man åka ända upp till dalrana för att lämna en häst & åka hem igen. Kommer sakna aegir. :(
Vill inte bli hästlös, men får inget napp någonstans på foderhäst! :'( Inget som känns rätt ialalfall.

Nu på kvällen har vi vart iväg till skogen med smilla och gått en promenad. Smilla sprang runt som vanligt & toka sig. Såklart var hon i och bada. xD Dessutom gjorde hon lerbad så duscha av henne när vi kom hem. ;) SÅ nu har vi en fluffhund!

Men nu måste jag verkligen sova, godnatt med er.
// Emma



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ajj va ont med fingret :S

Va ärre för häst du är ute efter? Jag kan hjälpa dig leta om du vill :)

2010-04-17 * 20:58:01
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Jossie

Håller med dig, 14 dagar i sträck låter jobbigt! Måste bara säga, vilka fina bilder på Smilla! :) Förresten, har du satt upp några tavlor hemma än? Är det bilder som du tagit? Du borde ha hela lägenheten full med vackra bilder, för du är så himla duktig! Hoppas fingret blir bra snart! Kram <3

2010-04-17 * 21:23:53
Postat av: Emma || Nikoba

Svar Lovisa: fingret är bättre nu tack o lov!

hm jadu, en stabil allroundhäst. :) Intresserad av allt! :D Så ut o leta ;) <3



Svar: jossie.

14dgr är grymt jobbigt! uscha!

Tack så mkt, haha nej har tjatat på emil sen vi flytta in men händer inte så mycket på den fronten. >.< men ska köpa färgpatroner till skrivaren så jag får färdigt alla tavlor sne jävlar! då ska de upp! xD



kram! <3

2010-04-18 * 15:24:43
URL: http://nikoba.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0