14 april: vardagen knallar på

Ja det gör den verkligen, ja vardagen alltså. Den far iväg med en väldig fart och man hinner som vanligt inte med. Sitter här och lyssnar på musik via spotify och slappar lite. Emil & jag kom i ett gräl för någon timme sen eller två så han gick och la sig och jag fick ut min irritation genom att diska. ;) Men lugn gott folk, inget farligt gräl. Bara en strunsak jag blev irriterad på och så blev han arg och då blev jag ännu argare och bla bla bla. ;) Lika bra att låta avrandra vara en stund. Emil har ju haft sin första dag på nya jobbet idag så han är väl lite uppstoppad av all ny infomation & tankar efter det. :)

Men som sagt, vardagen rullar på. Har de senaste dagarna jobbat såklart. Linda hänger med än på norrgården som praktikant. :) Går bara bättre och bättre. Igår fick hon vara ensam då jag, theresa & cheferna var iväg till västerås & eskilstuna & tittade på lite grisgårdar. :) Mest för att titta på vilken inredning vi ska ha. Vet inte ritkigt om ni ser på bilden nedan men där finns en bild på boxen vi valt. :) En jättetrevlig box som vi alla tror på. Och vi slipper fixering! YES! (med fixering menas det att man sätter fast suggan under grisning i en ställning, dock missköts det och vissa suggor står fast hela grisperioden i BB trots djurskyddslagen)
Men det var iallafall en trevlig dag, även om jag & theresa mest sov i bilen. xD Linda hade skött sig ritkigt bra tycker vi, några småfel baar men inget farligt. :)) Good job girl!

Sen har jag hunnit med stallet också, några gånger iallafall sen jag skrev sist.
Bilderna nedan är fårn i söndags när Linda fotade mig & Aegir på ängen. Larvade mest omrking. xD Jobbade en del på volt och sen galoppfattningar. :) Gullhäst.
Linda fick skritta av åt mig eftersom Storm skulle gå med Monica den eftermiddagen. :)
Efter ridturen fick smillis spinga av sig på ängen hon med, såklart hittade hon det vattenfyllde diket. ;)
I måndags var vi ute igen, då red vi upplagsvägen för första gången efter vintern. Underbart! Jag fick ett ryck och klättrade upp på ett berg med stackars aegir. xD hihi barbacka såklart. Jag är lite knäpp ibland. Men vi överlevde!
Linda fegade ur och hoppa av Storm. ;)

På söndag kommer det ut en hästviskare till stallet som ska "prata" med häsatrna. Jag tror ju stenhårt på sådant där så får se vad jag upplever. Kanske inser att det bara är bluff? :) Men det ska bli spännade iallafall.
Ska nog passa på att smörja upp alla grejer nu tills aegir ska åka så är det klart. Hon ska prata med hästarna var för sig i 2h så tid lär jag ha. ;)

Men nu ska jag kila vidare.
Åka & handla står på schemat och sen tvätta. blä!

//Emma


Kommentarer
Postat av: Johanna Nordin

finfina bilder :) du kan väl höra av dig på något sätt till mig när du ser detta!

2010-04-14 * 16:16:32
URL: http://jjohannanordin.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilka härliga bilder :D

2010-04-14 * 22:18:40
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Oj fasiken vad ballt, har aldrig stött på någon annan som heter Kaufeldt faktiskt, trots detta finns det ju ett par stycken ^^

2010-04-15 * 12:43:25
URL: http://kaufeldt.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0