6 september

Som vanligt sitter jag och undrar vart dagen tog vägen. Vakna vid halv elva hemma i askersund. vid lunch ringde terese vid norrgården och sa att hon var på väg till marieberg. var ju planerat att vi skulle ses där under dagen. :) Så vid tolv ungefär skjutsa jag emil till kumla för att brumma vidare till marieberg där jag träffade teresa och hennes killkompis. vi gick runt en stund och letade efter lurviga kuddar x) och satte oss sedan och fika. där blev vi kvar en bra stund. även efter att hennes kompis dragit. ;) pratade om allt från suggor till kattungar x) skitmysigt iallafall. :)

sen åkte jag hem, förberedde mig för stallet med linda som sedan inte kunde följa med. drog iallafall ut ensam och sadlade på puke och tog en långtur runt blåberga. han var spänd typ de första 40minutrarna men var ritkigt fin på slutet. han är så söt när han vet att han gjort rätt. då frustar och kråmar han sig som värsta hingsten. xD haha
var dock med om en otäck sak.. mötte en bil där det var smalt så tänkte "jag rider ner lite i diket" alltså ett lågt dike. när han satte ner första hoven skönt han nästan en halvmeter och höll på att ramla framlängen ocg jag åkte nästan av. jag som ALDRIG tillåter mig själv att rida i diken pga just sånt där och så gör jag det ändå! så jävla onödigt. suck.. dom i bilen blev alldeles förskäckta.. men vi var okej. hoppade av och kollade om han var halt och kände på benen men allt kändes bra. *tuuuuur*

storm fick stå idag iallafall. orkade inte ta ut honom..
monica och jag har insett att det nog blir för mkt med tre hästar för mig så vi ska börja höra oss för efter någon som kan komma och hjälpa till och rida. kommer inte bli lätt.. :/ jaja det går som det går.
snart kommer agge <3

//ämma


Kommentarer
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

men oj. tur att han inte blev halt :O

2009-09-06 * 22:55:44
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Tur att det inte hände nåt allvarligt :O Själv fick jag mig en avflygare idag när ja skulle ta ett litet skutt med kompisens häst, då han började bocka å busa xD haha! sträckte vaderna rejält men annars är ja hel ;D

2009-09-09 * 22:21:12


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0