25 september - ridning & jobb

Vilken dag! Jag har fått jobb, ett riktigt jobb! Fast anställning på Agri pig, alltså norrgården där jag sommarjobbat och praktiserat. Ska från och med femte eller sjätte oktober börja jobba med grisar :D Slitigt men kul! Anders ringde mig idag och gav mig otroligt fina ord, höll på att börja gråta. :O *lycklig* nu kan emil och jag äntligen skaffa lägenhet!

men kanske ska ta allt från början, vad som hänt under dagen. xD gick upp vid halv elva, stina ringde och påminde lilla mig om att jag ska jobba på kvinnersta i helgen. xD Trodde det var nästa helg höhö. Åkte till marieberg där älsk handlade upp halva sin lön på en ny dator. ;) han har tröttnat på att dne gamla ger sig var femte vecka ;) så just nu är han i full färd att installera div. program ;) vågar inte störa haha.

när vi handlat datorn åkte vi hem till monica som bjöd på pannkakor och sedan var vi barnvakt till fanny som palnerat till klockan tre. fanny och jag har lekt med tåg, tittat på film om prinssessor och lekt trollet och de tre bockarna bruse xD

därefter så red jag alla hästarna. först aegir på ridbanan. gick hyffsat idag men har så svårt att få ihop honom. och att hålla koll på min sits! massa dumma saker för mig som höjda händer, armbågar utåt och hälar uppåt. suck.. men idag gick det iaf inte skit som sist. >.< dock var han jävligt bitchig när jag skötte om honom idag. dålig dag? XD

storm hoppade jag, eller gjorde ett försök till det iallafall. han är ju inte riden sen i lördags eller någe så kunde inte begära så mkt. men några skutt gjorde vi ;)
puke fick bara komma ut en kortis. var döslut efter storm och aegir så på puke fick det blir barbacka på kabelvägen bara.
Imorgon ska monica köra fuxarna på morgonen så ska jag ut och busa med aegir på eftermiddagen efter jobbet. :)

Nu väntar snart sängen!
// Emma


Kommentarer
Postat av: Lovisa T

ni är så fina tsm :')

2009-09-25 * 22:54:23
Postat av: Suzette

Grattis, det förtjärnar ni verkliegn, är verkligen avis på ett bra sätt <3 Önskar er alla lycka <3

2009-09-26 * 07:14:21
Postat av: Lovisa W

Grattis! :D

2009-09-28 * 22:15:09
Postat av: Jossie

Vad roligt, grattis! Kul att äntligen kunna flytta ihop förstår jag :D Vart vill ni bosätta er? (Vet inte vart Norrgården ligger)

2009-09-29 * 13:55:28
Postat av: ämma

Svar till jossie: Vi ska bosätta os i kumla. :) Norrgården ligger 20min från kumla ungefär. Vid flygplatsen vid lanna ungefär. Gamla vägen mot karlskoga :)

2009-09-29 * 17:34:49
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahaha, jag har ingen aning om vare sig flygplats eller gamla vägen mot karlskoga :P Har inte lärt mig trots att jag bott här uppe i 4 år :P Fast iofs 3 år på Kvinnersta gör väl inte saken bättre :P Och ett år i Nora, hehe. :)

2009-09-29 * 18:05:28


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0