6 oktober - grisig vardag

 

Ännu en gång ett tag sen jag blogga. Men men thats life just nu. Har annat att tänka på än att roa er mina kära läsare ;) Knappt ingen som kommenterar iallafall så varför skriva? ;)

Jo som rubriken så tydligt talar till er så har jag ju börjat jobba. Avklarat min andra dag nu och det känns för jävla bra. Hur mycket infomation att lära sig men det kommer fixa sig, man kommer ju in i det. :) Så mina dagar börjar klockan fem på morgonen när klockan ringer, börjar jobba sex och slutar i regel vid fyra. dock slutade jag vid lunch igår då jag skulle ta emot hovslagaren hemma vid halv två. :) fan vilken underbart trevlig hovslagare vi har! bästa! Fan vad kul vi hade xD Igår skulle v väga tillväxtgrisar som vi lyfte hej vilt ur boxarna och jävlar vilken träningsvärk vi hade idag xD trots det väger de bara ca 15kg ;)
idag hittade jag en död gris i slaktstallet.. vetefan vad som hänt. igår såg jag inget onormalt med någon av dm och idag stendöd. kanske tarmvred eller nått. den orkade jag iallafall inte bära xD häva upp en lortig och stel gris över en boxvägg är inte så najs ;)
jute min inlärning av datasystemet har också börjat ;) theresa lät mig räkna djuren i slakstallarna och mata in det i datorn. x) ojoj hör iq där! xD men jag trivs iallafall som grisemma ;)

men som sagt känns himla bra med jobb nu. för inte ens ett år sedan så var jag på norrgården för första gången och gjorde praktik. nu ståt jag med en fast anställning där. helt sjukt. :)) hoppas bara inte att hästarna kommer i kläm :/

på tal om hästarna så mår de bra. de är som lurviga bollar redan nu vilket bara är en försmak ;) pukes sår har läkt superfint tack och lov. hoppas på att få igång honom innan denna månad är slut iallafall. :) aegir har bötjat ta kontakt med hästarna nu. håller sig inte lika för sig själv längre och igåt busade faktiskt han och storm med varandra medan puke skoddes. :)
även ridningen går bättre nu, red barbacka i typ fredags. aldrig fått sån fin tölt på honom! jävla sadelhelvete som jonas skickade med, sitter åt helvete!! men han är så jävla svår i traven så kan inte rida barbacka jämt.. :/ jaja det löser sig väl..

nu ska jag nog laga till någon matlåda tills imorgon.. om jag orkar ;)
ha det så bra!
// Emma



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Va mkt det finns att lära sig :D du klarar det ska du se, är det roligt så är det ju betydligt mkt lättare att lära sig ju :)

2009-10-07 * 17:53:32
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Victoria

uuhh, skulle aldrig våga jobba med grisar, ändå gick jag jord :p haha :) började grina när vi stod i lösdriften hos några suggor på en praktikdag, tyckte dom var så lugna och söta när dom låg och sov, men när vi gick in vaknade alla, oh hjälp! :p den där heresa verkar riktigt trevlig, har träffat henne en gång när vi var där med skolan :)

2009-10-12 * 10:16:47
URL: http://vixxxxi.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0