3 september

Usch vad ¨dålig jag är på att blogga. Händer massor men orkar inte blogga om det. Visst är jag trist? Ser att det fortfarande är en hel drös inne och läser varje dag, vad besvikna ni måste vara på mig. Förlåt!

Men men just nu njuter jag av min sista ledighet, på måndag börjar allvaret för mig. I fredags var jag på norrgården och fick diverse papper att skriva på, och på måndag börjar jag jobba klockan 06.00 som grisskötare dårå. Tydligen vart det en heltidstjänst och inte halvtidstjänst som det var sagt från början hehe. ojoj, de ska lära upp mig intensivt nu tills i februari då jag ska kunna driva det mesta själv då theresa sticker iväg på en lång utlandsresa. shitt alltså xD Ska bli spännade att se hur detta slutar haha. Dock är mitt största problem just nu att gå med i a-kassan. fattar inte ett skit av alla krav, broschyrer och bla bla bla som man nu ska ha. xD Vet inte ens vilken a-kassa jag ska gå med i, men lutar åt alfa eller kommunal :P

Så ja, som sagt njuter av att sova länge nu ;) Fast mitt dyngsrytm är totalt fel. vaken till tolv och sover till tio ;) inte bra! imorgon måste jag i säng senast tio! fast kommer vara totalt död hela första veckan iallafall ;D haha

Jaja nog om det. :) Just nu är jag hundvakt åt monicas små monster till hundar ;) nedå dom är så snälla så. var till ida igår på filmkväll efter att ida varit med ut och ridit tillsammans med mig. Kan fortfarande meddela att det går bättre och bättre med aegir men hatar hans sadel!:) Hundarna följde med hem till henne och fick lite spabehandling med bla bad med någe bra schampo och så borsta vi dem fina och klippte klor. :) nu luktar de gott må ni tro ^^
Hade iallafall en mysig kväll hemma hos daniel och ida och såg någon myskofilm och svulla pizza. x)

Idag har jag och Emil mest tagit det lungt. Vi har haft det lite struligt några dagar igen.. så idag har vi pratat och så. På morgonen jobbade han och när jag skulle ta ut hundarna vid halv tiotiden så blev sockan attackerad av en schäfer vars puckade ägare släppte när vi gick förbi, utan att fråga mig om det var okej ofc! Jävla as alltså! Så nu är stackars sockan helt förstörd och har ont över ryggen då schäfern lyfte upp henne och ruska henne som en död kanin.. :( att det finns några människor! Han bad inte ens om ursäkt utan stod mest och glodde tillsammans med hans kompis! gaaaw!

jaja, imorgon hoppas jag på att vädret är bättre än vad det vart idag då regnet bara öst ned större delen av dagen. var och fodrade hästarna förut och de såg rätt frusna ut. >.< men imorgon planerar jag att rida barbacka. :)

Just ja glömde att jag i torsdags var i ullared! shoppade massa grejer såklart. 5.000kr fattigare blev jag men det var det värt. hittade massor med saker vi ska ha i lägenheten och hel drös med billiga hästsaker. ja menar ett reflexridtäcke för 99kr är inte dyrt ;) tror jag hande hästgrejer för omkring 1.000kr. :) nice price! :D hittade också en billig sadelsitsvärmare i fårskinn <3<3 min kärlek i vinter kan jag lova! :D

nä nog om babbel nu ;) Himla lång inlägg jag skriver nu för tiden, eller vad säger ni? ;D Nedan ser ni bild på Ida, storm & jag, Aegir. :)
// Emma


Kommentarer
Postat av: Carro

Riktigt branta backar klättrar jag i :P Men normalbranta backar (som typ en vanlig grusvägsbacke som bilar kör på) där både töltar, travar och galopperar jag :) Och än så länge har han inte klagat hästen min :P Och visst är det kanske jobbigt , men inte skadligt ;D

2009-10-04 * 00:54:41
URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Jag är verkligen skiitdålig på att blogga :( usch! Och det värsta är ju att jag ha glömt bort va ja har gjort hälften av dagarna xD haha!!



Men du verkar ha bra minne iaf ;)

Kul för dig att det går bra med jobbet å pållarna! :D

2009-10-06 * 17:51:26


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0