19 oktober - elaka suggor..

Blö alltså! Inte så jävla vanligt att suggor är så ilskna att de biter ihjäl sina små. Alltså biter för att döda, visst många kan hugga för att de är rädda men det går över! Idag hade vi tre gyltor på RAD som var hur sura som helst! Den ena hade inte ens börjar grisa än! Lät henne nosa på en kulting boxgrannen bitit ihjäl och hon var så arg/rädd att hon bet och slängde dne i boxväggen flera gånger! Jävla gris .. :P Pissed off på oss dessutom så hon fick byta box så vi kan raka utifrån :P Grisar alltså .. >.< Dessutom hade en av ammorna i tillväxtavd. legat ihjäl en av hennes .. suck!

för övrigt har jag behandlat smågrisar mot diarré & hälstor. :P samt fått använda automatsprutan när vi vaccinera några suggor ;D
Var väl t'nkt att vi skulle ha möte idag men som vanligt hade inte karlarna tid med oss så ja.. det blir imorgon. xD förhoppningsvis :P
Eftermiddagen försvann ändå genom div. schemplanering och småpyssel hos smågrisarna. :) Även kollat och tyckte till på ritningarna på det nya svinhuset. :) Kommer nog bli bra det där. :D

På tal om detta med grisar, allt jävla tjafs om svininfluensan tar kål på mig. >.< Jävla tjat! Dessutom verkar det vara så att de vill att vi som grisskötare ska vaccinera oss.. jävla bajs. jag vill inte spruta in ett vaccin som tillverkats påtyp .. 2mån..? och som man dessutom inte får veta inehållet i då det är sekreitess.. det känns ju jävligt säkert. :S vad har dem proppat i det igentligen? jag har blir fan aldrig sjuk så varför nu? och nej det kommer inte från grisar, dock kan vi smitta dem.. usch vet inte vad jag ska göra.

Men nu ska jag laga lite mat, är ensam hemma då emil är på jobbet och har inventering. Måste vara fruktansvärt kul att räkna hela butikens iventarier. >.< jaja då får väl jag matlåda tills imorgon då ;D
Hästarna får stå idag, vart en lång helg ;)



Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Men gud va elaka dom kan va då :/ har aldrig hört att dom gör sånt...



Hoppas svinhuset blir bra! :D Finns här vet ni! haha! xD



Usch för sprutor! :S jag vet inte ens om jag vill vaccinera mig.. tycker inte det är så himla nödvändigt..

2009-10-19 * 21:09:04
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Elin

Varför biter de ihjäl ungarna? Verkar ju helt sjukt att ha ihjäl sina barn.. :S

2009-10-19 * 22:32:30
URL: http://eliisplace.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0