18 oktober - livet rullar på stadigt

något som inte min blogg gör. xD Lite hackigt sådär eller vad säger ni? ;) Men kan ju erkänna att suget efter att komma igång har ökat och en ny design planeras. :) Så tappa inte hoppet ni tappra läsare. :D

Som sagt allt rullar på, jobbat helg så är lite sliten, nädå rätt soft på helgerna, går ju oftast inte heldag utan bara till lunch någon gång. :) Så har ju hela dagen över att fixa med hästar och sova ut ;) Jobbet rullar också på som vanligt, grisningsvecka nu och några suggor har redan fått sina små. Alltså man smälter för de är så söta. xD ouff ouff låter de när de ligger och tigger hos mamma ;D
Dock är det en del döingar också, fick släpa ut en gylta igår som dött av någon form av tarmblödning tror vi. uppsvälld som en ballong och idag doge n liten pelle av diarré.. inte kul sånt där. Sen är det lite tjafs mellan oss skötare och chefer :P får väl se om det blir någe möte imorgon. får jag och theresa som vi vill blir det dee iallafall. höhö

med pållarna är det bra. red på nya gummibettet för första gången igår. Gick lite hackigt sådär men han gick bättre på det än det tredelade efter ett tag när han vant sig. Visserligen drog han efter storm en flertal gånger men nu kunde jag säga till utan att han körde upp huvudet, gapade och stack utan igår lyssnade han ordentligt! Fick kanonjämn tölt på slutet dessutom. :D Roligast igår var dock att både Linda & Johanna var med och red. :)) Johanna fick testa puke och han gick görfint! Min bebis <3
Storm gick också kanonfitn med linda, även om han var lite het på gröten där vi brukar galoppera ;) hehe

Idag efter jobbet blev det också stellet. :) Först delade jag och linda av sommarhagen till en sommarhage och en vinterhage. Avmaskade också så nu är de avställde från betet. :P Sura vart dem. xD
Eftersom monicas flicka fyllt fyra åt så hade de barnkalas så puke & storm fick agera ponnyridning ;) Kanonsnälla var det, såklart. ^^
Efteråt slängde jag av puke hans sadel så red linda och jag rutn kabelvägen så de fick sträcka på benen lite. få fan vad puke är lätt att rida barbacka på. Vi är som en alltså. Jag kan ärligt säga att jag älskar den hästen! Blir han någonsin till salu kommer jag köpa honom! Han är hästen för mig, så är det bara! Det insåg jag idag, fy fan vad fin han skulle kunna bli om jag kunde rida för instruktör och träna på riktigt <3 *drömma*

imorgon är det åter jobb. upp klockan fem :P men på tis & ons är jag LEDIG! wiie! :D Sånt gillar vi, även om jag tycker det är kul med alla grisar också. <3

Ni får ursäkta alla stavfel, orkar inte gå egenom allt jag skrivit. :P Nu ska jag sova :D tjing!



Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Jag kan förstå att det är segt :) men kul som sagt ;)

Va bra att det går lite bättre på gummibettet :)

2009-10-19 * 21:04:58
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0