14 oktober - nu är det dags..

för en uppdatering alltså. ;) Fast jag kan ju lova att jag personligen skulle tycka det var roligare att blogga om man fick respons på det man skriver. I nuläget är det väl två, tre stycken om ihärdigt kommenterar det som skrivs här. Tål att tänkas på kanske ?

Jaja, allt rullar på både med hästar och jobb. Än så länge hinner jag med det jag vill hyffsat bra, även om jag vissa dagar är för trött för att orka rida. Jobbar ju i regel 06-16 lixom. Slocknar runt nio varje kväll, lite lagom sådär. Idag jobbade jag dock halvdag och imorgon är jag ledig <3 gött! Ja och vad som händer på jobbet? Det får ni nog läsa så småningom i nya "grisbloggen" när den är klar ;) Men mina dagar inkluderar döda suggor, spruta smågrisar, raka skit, rädda suggor ur nedfallen spalt och ändra i foderdatorn. x) Gott och blandat med andra ord. men jag trivs. :)) Nästa vecka är det grising så då blir det fullt upp! xD

med hästarna går det som sagt bra. ska börja rida agge barbacka nu då både han och jag verkar störa oss på sadeln då inget funkar när jag har den o.O har dessutom beställt hem ett nytt bett i gummi till honom då han inte verkar gilla det tredelade han har nu. bara kör upp huvudet och gapar om jag tar i honom..
men tölten blir finare och finare, speciellt nät jag rider utan sadeln. :)

Puke är igång igen efter skadan, helt utan kondis men vi jobbar på ;) Igår så red jag, Linda och Ida ut tillsammans och då fick Linda rida lilla puke och det verkade gå så bra så. :) Lite skvätträdd för en joggare bara :P Ida red på storm vilket också gick ritkigt bra ^^


Storm knatar på som vanligt, går varken upp eller ned i vitk men vi jobbar på det ;) haha inte jättetjock nu iallafall. :D så mjuk och fin så det är inte klokt. :))

men ja,, det var väl det jag hade att säga för idag. :P nu ska jag nog brumma iväg till stallet tror jag. eller sova (A) ikväll blir det askersund. :)
// Emma




Kommentarer
Postat av: Jossie

Hm, tråkigt att inte många kommenterar.. :/ Jag kommenterar inte heller alltid, men gillar att läsa :) Bra att du startar upp en grisblogg, för jag är inte så intresserad av grisar hehe så jag hoppas du kommer fortsätta uppdatera denna o skriva hur de går med hästarna o livet :D

2009-10-15 * 14:15:20
Postat av: ämma

eftersom grisnarna nu blir typ 50% av mitt liv så måste jag tyvärr göra dig besviken att det kommer uppta denna blogg med..

2009-10-15 * 17:59:48
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Spännande med en nöffeblogg :D

2009-10-16 * 10:42:29
Postat av: Mia Th.

DEJ skulle jag vilja prata häst med!

Och bilder! (...och svenska...)

Och helst av allt Hund! DET är min bit av tillvaron.

(Har hittat hit via aktiv Sheltie...)

Snart kommer valpköpare så nu måste jag fixa lite...

Återkommer!

Mia Th.

2009-10-18 * 11:48:15


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0