19 november | svinsprutan

Idag så tog jag och therese tag i oss själva och drog in till mässan när avvänjningen var klar för att få oss den där förbaskade sprutan mot svininfluensa. Ingen av oss ville ta dne för vi anser det vara totalt onödigt men är ju tvingade via jobbet så det slutade med att vi stod i 2,5h ute i hällande regn och väntade på att säppas in.

Sista halvtimmen kom vi dock in, stelfrusna och blöta.. jag kunde knappt fylla i hälsopappret för jag var så stel. xD haha Hon som spruta mig trodde jag var sjuk bara för jag var så kall o.O vafan konstigt när man är genomblöt och stått ute så länge??!

Sprutan tog väl inte mer än 10sek? Kändes så himla rättvisst att vänta så länge.. suck. men men nu har jag tagiot den. Svinont i armen fick jag efter några timmar och dagen efter även lite feber och ont i nacken samt hängig. men idag (21nov) mår jag bra, bara ont i armen. :)

Att jag skrev detta inlägg här beror på att jag inte ville skriva så långt på det andra inlägget jag ska skriva nu ;)
Nedan är en bild från kön, stod väl ute ytterligare 45min efter att jag tagit bilden. :P


Kommentarer


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0