23 mars

Jaha dags för ännu ett blogginlägg då. kommit tillbaka lite igen att blogga. :) Känns bra, inte för att så många läser men skönt att skriva av sig lite.

dagen började med sovmorgon. Hade inga lektioner fram till 12.40 så gick upp runt 09.00 imorse och matade fåglar osv. visserligen vill litchi knappt äta då det är bra mycket roligare att springa omkring och titta på annat ;) H*n lär väl börja flyga närsom. spännade!

åkte till kumla vid 10.00 för att lämna älsk som skulle till trafikskolan. när jag var på väg ut mot motorvägen igen så rignde han och sa att jag skulle komma tilbaka då det var stängt :P tur att man var ute i god tid. blev att tvärnita in på första bästa väg innanpåfarten av motorvägen ;)

Väl i skolan hade vi anki hela eftermiddagen. växt & djurliv.. *suckar högt* så himla stressigt och man känner hur alla har panik över att fatta. rena dårhuset ! kommer sluta med en klass med magsår och sömnproblem..? :/

jaja, efter skolan drog jag med mig linda till stallet. så himla skönt att komma ifrån allt och bara ägna sig åt sig själv och hästarna!
Det var ju tänkt att älsk skulle med och fota men det var så trist väder så jag sa åt honom att låta bli. han fick sitta barnvakt istället. :) <3

Väl i stallet så tömkörde jag puke först i hagen medan Linda dressyra på storm vilket jag tror gick bra. :) Tömkörningen gick helt okej för att vara första gången. :) lite spänd och överkänslig. tror han tycker det är lite olustigt att ha någon bakom sig. :) men tycker dte gick bra ändå. trava tillochmed på volt. :D
När jag tömkört nån kvart så tyckte jag dte räckte. man behöver ju inte överdriva. :) så jag bytte om till vanligt träns igen och hoppade upp och red barbacka i hagen. :) gick jättebra! jobbade i arbetstrav på volter och böjda spår. gudomlig trav har han. :) mjuk och lätt att sitta ned i. :) galoppa även lite men han är så seg xD vågar inte sträcka ut hehe xD tjoa lite på honom och så gick det liite bättre iallfall. :)

Som avslutning skrittade vi ut. :) då är fotot längre ned taget också (med mobil) ;) ville se hur jag ser ut på honom utan sadel xD haha
Får se om det blir något imorgon annars blir det på onsdag förhoppningsvis.

JUSTJA! vi rensja upp i "sadelkammaren" också. var så himla stökigt och skitigt så kändes skönt att röja upp lite. Hoppas bara monica samtycker ;) hehe aja isåfall tra jag smällen om hon skulle bli sur. :))

nu ska jag sussa! Gonatt!
//ämma
* Jag och puke idag *


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: Jaa det måste jag hålla med om, jätte kul :}

hehe tack, men aah, som sagt.. kommer nog ta ett tag innan ja kommer igång ;P

2009-03-23 * 23:51:38
Postat av: Anonym

Va kul att det går bra för er :D <3 förresten så kunde ja inte rida i lördags pga att Troy hoppade på tre ben.. en pinne stack rätt upp i hoven/strålen :( stackars min fine Troy <3 men nu är han på bättringsväg så snart blirre till att rida igen :D

2009-03-26 * 19:45:21


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0