15 mars

Oj vilken dag det vart. gick upp halv nio för att mata lichi sen kunde jag inte somna om utan satte mig vid min kära dator ;)
Väckte älsk vid halv 10 typ och vi gick o käka frukost. Sen satte jag mig och gjorde iorning ett papper med saker jag ska gå igenom på genomgången om pepgojor på tisdag. :) sen satte jag mig och renskrev en massa anteckningar från fågelkursen. ska ha prov nästa vecka så måste få lite ordning. typ 10st handskrivna papper att  renskriva.. ujuj. inte klar än. men men fixar det på tors när ja ska hem. skrev också en skötsellapp till syster som ska ta hand om kaninerna nu när pappa och mamma drar till teneriffa en vecka.. fusk!

sen vi ett bar det iväg till kumla för att lämna av litchi, sen till sannhed för att plocka upp linda som sagt hejdå till sin medryttarhäst trausti som blivit såld.. :/
vi drog sedan till fuxarna och jobbade med dom ute på ängen i en härligt värmande vårsol! älsk var med och fotade! superhärligt men hyffsat trött efter allt slit med att få puke där jag vill ;) lite olika viljor har vi stundtals. hehe men så ska det vara ;) gick ändå bra för att inte vara så jobbad lixom. dock irriterad på att han går och gapar och tar bettet. vill byta nosgrimma på honom. :/ måste snacka med monica om jag kan få testa.. annars får hon komma på en lösning känner jag.. :/

aja för linda och stormur gick det också bra, iaf vad jag tycker. det är ju så nytt nu så det lär ju fortafarande känna varann. :)) vi rejsa lite också ;) buskul tyckte både vi och hästarna hehe spc storm ;D haha

Imorn blir det att dra till stallet vid 8 och rida. :) barbacka för hela slanten ;D hur ska det sluta ?? xD haha ingen aning om hur puke reagerar och linda har knappt ridit barbacka xD haha aja vi ska ändå ta det lugnt, hästarna är nog rätt möra efter idag imorrn ^^

tycker att det är buskul att ha nån att rida med :D <3 kul också att det går frammåt i min egen ridning, känner att det kommer mer och mer. ^^ skönt med längre dagar nu så man hinner rida även efter skolan :))

imorrn efter skolan bär det av till Till Häst, sedan att kumla ridklubb och fota johanna som ska tävla totte på 90cm o kanske metern ^^ buskul att fota lite vettigt :D linda ska med också ^^ kuligt!

nä nu har ja skrivit massor xD inte lik mig hehe Nu ska jag uppdatera andra bloggen ^^
//Ämma

* Jag och puke idag *


Mer bilder på min bilddagbok!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe jaa vad ska man säga, tror vi gillar allt med det dära lika mycket. Underbart :} Det känns bara helt perfekt :D . Vad bra att du känner att det går frammåt i ridningen, du och puke är verkligen jätte duktiga tillsammans :} .

2009-03-15 * 23:11:26
URL: http://pravada.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte meningen att man ska spänna ihop munnen med en nosgrimma om de går och gapar, hitta det egentliga felet och lös det. Genom att stänga igen munnen tar man bara bort problemet tillfälligt och kan få värre problem med låsningar och skit om det tex sitter i munnen.

2009-03-17 * 20:40:16


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0