Barbackatur

Jag måste verkligen få skriva av mig ännu en gång idag. Shitt vad har hänt med puke??
Den vanliga puke håller sig på sin kant, kommer inte fram i hagen och söker lixom inte kontakt, accpeterar den, men söker inte själv.
Men idag! :O I hagen kom han direkt fram till mig och körde fram mulen i bröstet på mig och bad om att få bli kliad, gick med mig i hagen som en hund och ville bli klappad hela tiden.

Tog ut honom i hagen och red ut barbacka på honom och han var hur fin som helst, lyssnade kanonfint. Red förbi lite läskiga barn osv men var superduktig, red till elljusspåret där jag både kunde rida i ökad och minskad trav utan problem samt galoppera utan att känna mig ett dugg ur balans trots avsaknandet av sadeln. :')

väl hemma var jag tvungen att tvätta rent ett bitsår efter storm och han stod och titta på mig med valoögon och somnade nästan när jag kliade honom i pannan. När jag släptt honom i hagen stod han kvar och tittade på vad jag gjirde ända till det att jag åkte, vanligen går han iväg och ser om han kommer ut på betet :'O <3 Underbara häst!

Undrar vad som flugit i honom? :')
// Ämma


Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Naaaw va gosigt!! :'D

2009-06-21 * 21:23:11
Postat av: Jossie

Vet precis hur den underbara känslan är. Hade ju som projektarbete att tämja o köra in en helt ohanterad ettåring. Först litade hon inte någonting på människor, men sakta men säkert byggdes ett förtroende till mig upp. Fick vara 3-4 pers att fånga in henne i hagen men efter någon månad så kom hon travades o gnäggade efter mig då jag kom ut till stallet. Helt underbar känsla! <3 Det enda negativa var att det bara var till mig hon kom, och bara jag fick hålla på med henne. Inte så konstigt eftersom jag var den enda som gjorde det. Det är ju inget man eftersträvar men själv mådde jag riktigt bra! :)

2009-06-22 * 12:16:45
Postat av: Agnes

Va härligt!



Ja, det vore underbart att få en förklaring över varför kroppen är som den är :D

2009-06-22 * 21:39:24
URL: http://nikonian.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0