24 juni

Idag har det vart en någelunda bättre dag igår. Eller ja allt är bättre än det som var igår. usch, fortfarande chockad.
Började jobba 05.00 som sagt, segt idag på jobbet. känd emig bara ivägen. Var trött och oengaerad. Rakade skit i slakstallarna hela morgonen och sprutade en sugga med någe x) släng er i väggen ni som har c15 ;D haha jag får spruta ändå ;););)

sen så kollade vi gyltor, usch vad trist! och jag kunde inte göra någe annat än att märka på de som var godkända och icke gondkända. har ju inte direkt kunskap för att veta vad som är bra och inte xD fast lite me hum nu ^^ men skulle inte lita på mina anteckningaar om det ;) dessutom måste jag fan börja använda skallen lite när jag jobbar, vara praktiskt och smart samtidigt är tydligen inte min grejj just nu xD haha ujuj. får bättra mig. :)
sen fick jag klättra ner i utgödslingen också :P mumma? nej det lukta illa haha, råka ju häva ner den där moskivan igår så fick fiska upp den.

slutade vi typ 12, efter att vi skrivit ut nya suggkort. på fredag flyttar damerna in på BB, grisningen börjar i helgen. ^^ då blir det att rädda massa smågrisar från klumpiga suggor ;)

jaja, när jag kom hem hämtade jag älskling inne i kumla sen for vi hem och laga mat. har pratat och pusstas en massa idag. det löser sig <3 tillsammans klarar vi allt. <3 älskar dig Emil moritz <3

Sen slocknade vi ;D haha hörde inte ens att telefonen ringde, vakna av att Jonas, agges ägare ringde. ska ringa honom imorgon och prata mer när jag ska komma och skriva kontrakt. blir väl i början av juli. :)

Även monica ringde, veterinären har vart ute. båda hästarna visade sig ha feber.. båda låg över 38 grader. visserligen var det varmt ute men hon ville att vi skulle föra en tempkurva på dom under någon vecka. tempa morgon och kväll. Båda hästarna var även svullna i svalgkörtlar och lymfor på huvudet så hon misstänkte virusinfektion eller att de reagerar på någe ute på betet. fy fan för det senare.. Aja får vänta på provsvaren från storms blod som ska komma nästa vecka. tills dess ska hästarna få vila, högst promenera vid hand nån halvtimme. så tänkte pyssla med dom i veckan ^^ duscha dom kanske och bara gå ut i skogen och lufsa i blåbärsriset. :) Mysigt det med. ^^
sen blir perfekt för att smörja lädret  och tvätta schabrak osv ;)

nu ikväll har jag och älsk vart iväg och först käkat mjukglass. 33 grader varmt ute när vi for vid 20.oo :O helt sjukt!
sen drog vi och fiska :) haha fick inge på spöt men när älsk fiskat upp en mört för att använda som levade bete fick han syn på en gädda som stod några meter från stranden, slängde i mörten i en tvåmeters lina med krok och tror ni inte att gäddan hugger eller? xD haha helt sjukt! xD så en gädda och massa mört/siklöjor fick vi ;)

Thats was my day, imorgon jobbar jag HELT själv :O Ska spruta sjuka smågrisar själv tillomed :O ojoj, det ska bli kul och se hur det blir ;)
// Ämma

* Sötaste Aegir *

Kommentarer
Postat av: Jossie

Yeaj, äntligen! :)

Måste säga att det där grisskötaryrket lär inte vara något drömjobb precis.. Fy fan, låter som att du har mindre kul om dagarna...

Skönt att höra att det löste sig mellan dig o Emil. Vet inte varför jag blev så rörd över det hela, men vart ledsen igår när jag läste det... Tänkte väl på hur fort det kan ta slut, och vill absolut inte det med Oskar. Fast det är ingen risk för det just nu, men man vet ju aldrig...

Låter supertrist med hästarna. Nu när det äntligen börjar bli sommar, men det är typiskt. Alltid händer det något.

Förresten så har jag aldrig förståt mig på fiske, men verkar vara några som tycker om det iaf.

Aja, nu har jag fått skriva av mig lite. tackar för det. :)

2009-06-24 * 23:13:12
Postat av: Ida

skönt att det ordnar sig för er <333

stor kram

2009-06-25 * 19:03:28
Postat av: Lovisa W

Spännande dag :D

2009-06-27 * 15:09:46


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0