24 juli

Det första jag tänker skriva idag är GRATTIS TILL JOHANNA & TOTTIS som nollade för första gången tillsammans ute på örsta idag! Så klockrent var det. Superglad för eran skull, vet inte vem som var mest stolt idag, du johanna eller totte ;) Du ska få bilder så fort som möjligt gumman! Grattis än en gång!

Ja som ni säkert förstod av det där lekte jag fotograf åt johanna idag ute på örsta kulle där det var lokal hoppning. Vart ritktigt varmt framåt lunch, jag som tog tjocktröja då regnet hängde i luften när jag åkte ut vid nio tiden ;) Var kul som vanligt. såg en riktig ruskig avramling där nästen snubblade i hindret och gjorde en kullebytta i liften och landade på skallen med tjejen halvt under sig. Tack och lov verkade de okej, hästen haltade lite på ena frambenet och var lite omskakad tror jag. Usch usch, vad inte så värst engerad i fotningen, förutom på johanna förstås. :):) såååglad för hennes skull! :D

när jag kom hem hann jag bara in, lämna kameran, dricka lite vatten, byta om sen bar det iväg till stallet för att rida med monica. Blev ca en timmes ridning på en massa stigar i skogen. Försökte hitta en väg hon ridit för fem - sex år sedan men hygget man skulle korsa har växt upp till en tät ung granskog så det gick inte x) Men nyttigt för hästarna att gå i terräng så mig jorde det inget. Puke kändes fin men var irriterad på alla bromsar, även storm var påverkad idag av det.
Hemma igen avmaskade vi hästarna enligt veterinens rekommendationer. Gick faktiskt bra, de svalade pastan utan några större protester. :) duktiga pållar!

hemma igen fick jag reda på att mitt höökspaket äntligen kommit så älsk och jag åkte och hämtade det samt handlade lite grillad kyckling att äta då jag inte ätit något under dagen förutom en macka ;) imrogon ska jag ut och testa de nya grimmlösa flyveils jag köpt då hästarna hatar sina flughuvor. åker av efter 5min vad vi än gör. x)

Förutom det funderar jag på att åka hem till mamma och pappa imorgon. Emil ska ut och fiska och linda är inte hemma så har inget att göra.. så kan väl lika gäna åka hem.  :)

Nu ska jag umgås med älskling. Ha det bra alla!


Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Va kul för dom! :) ooh va kul med paket.. vill också ha mitt xD

2009-07-25 * 09:37:33
Postat av: Johanna

GUUUUULLLDDDD !!! längtar efter bilderna :)

2009-07-25 * 19:18:06


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0