15 juli

Jaha, då sitter man här igen då. Älskling pysslar med hans kusins cykel så honom vågar man ju inte störa ;) Förutom att vi handlat lite och städat lite smått i lägenheten, eller snarare emil så har det inte hänt så mycket. Jag vaknade med ryggont och huvudvärk igen. Inte kul. Men medan jag sov vidare så städade älskling i köket. Superfint blidde det!

På kvällen blev det stallet igen. Nu är vi på gång igen kan jag lova så nu får ni läsa om hästarna igen ;) Veterinären var ute idag igen, tog nya prover på storm och kollade på båda hästarna. Puke var fortfarande svullen under käken men nu insåg vet. att det beror på att han blir biten. Överkänslig mot knott. Suck. så himla träligt. Ögonen rinner och han är uppsvullen. Har iallafall köpt hem flugband nu åt dem. Såna man slipper ha grimma till. Kommer väl nu i veckan hoppas jag.

Ridturen gick bra. Pigga hästar. Puke jobbar på så fint trots att han nästan går i taket för alla flugor. Han är så mjuk och fin så jag blir gråtfärdig av stolthet. Trots sviktande muskler och kondition går han i form som aldrig förr. Jobbar på så avslappnat och känsligt på långa tygar vilket han inte gjort förr. behöver bara ta små små tag och hålla in så riktigt reser han sig under än. Underbar känsla. Känns dessutom som jag hittat en ny känsla i min ridning. Vet inte vart den kommit ifrån men välkommen är den. Härligt!
Nu återstår bara att bygga upp dem igen, men såklart avvaktar vi med hårdträningen tills Storms provsvar kommer, vilket borde bli nästa vecka.

Nu ska jag nörda lite mer farm pals på facebook. hehe
ha det toppen!

// Ämma

Kommentarer
Postat av: Jossie

Jasså, farm pals. Hm, det är det du menar med att folk har annat att göra på dagarna. Att sitta med såna saker. Okej, då fattar jag :) Men nu ska jag ner till Vara, du vet mina hemtrakter. Kommer bli kul som fan! Kanske t.o.m en ridtur, underbart isåfall.

2009-07-16 * 01:07:49
Postat av: ämma

svar: nej det var inte det jag mena. bara att jag nördat det.

2009-07-16 * 10:29:03
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Amanda -Bloggen om glaskonst och livet runt om

hoppas på bra svar då nästa vecka :D

2009-07-16 * 15:45:46
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Lovisa T

Puke borde stå i vårat stall då, vi har varken mygg eller knott hos oss, knapt några fulgor heller :) Så j*kla skönt!

2009-07-16 * 21:52:04
Postat av: Lovisa W

vilken duktig fästman du har :D skulle också vilja ha en sån ;D hehe.. kul att det går framåt för er igen :D

2009-07-18 * 12:43:26


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0