12 december | hallå där

Nu var det grymt längesen jag skrev något här. Det har hänt så mycket men tror inte jag rabblar upp allt. Ni som känner mig vet ju på ett ungefär vad som hänt i mitt liv.
Den mest betydelsefulla h'ndelse är väl att min älskade kanin smulan somnat in helt plötligt, 7år gammal blev min underbara ängel. Vill inte ens tänka p att hom inte finns längre, ser bara hennes livlösa kropp innanför ögonlocket när jag tänker på henne. Dock vet jag att hon dog på ett bra sätt, hon var inte sjuk längre än ett dygn, allt gick så fort. Vilket jag är tacksam för, hon har haft en underbart liv hos oss och hon kommer alltid finnas kvar i våra minnen. <3

sen har ju emil och jag flyttat också. är ju inte klara än på långa vägar men nu sover vi här iallafall. :) Saknas lite gardiner, tv och så ska vi flytta det fina möbelakvariet jag köpt ut i hallen. svårt att hinna med när man jobbar och är slut som en jag vet inte vad på kvällarna. xD men det löser sig! måste hinna köpa julklappar också. vafan det är ju snart jul !

Annars rullar allt på, jobbar mycket. Frånomed imorgon börjar en 11dagar lång arbetsvecka. :P haha kommer döööö, gillar inte de där låga perioderna. ;) dock har jag och theresa kul tillsammans och så är det ju ärligt folk att jobba med allihopa på gården. :) I torsdags så klädde vi på en kulting tomtekläder och fotta lite ;D hahaha sötast! dessutom var vi i köping och hade studiebesök på en nybyggd gård. Bra att se hur andra bygger nu när vi ska igång och bygga. :)

Denna vecka har iallafall vart bra på hästfronten, jobbat så pass mycket halvdagar att jag hunnit rida tillsammans med ida & linda både tis, ons, fre & så idag. :) Idag blev det en långtur på tre timmar med lite inslag av terränghoppning ;)
Har också börjar rida mycket barbacka nu. mysigt att känna hästen lättare osv. :) Aegir går så mycket bättre utan sadel. men har väl tänkt att boka instruktör nu innan runt jul. tycker det är svårt att få tag i någon bara >.< tips?

Nä nu ska jag gå och mata råttorna, de springer runt och ser hungriga ut. ;) stackars svältande djur. ;D lite makaroner och ärtor idag kanske? :)

Ni får ha det toppen alla så ska jag försöka att blogga lite mer i fortsättningen. :) Nedan är en bild från idag. Ida som fotat. :)) Haha aegir var inte direkt taggad att bli fotad idag ;) men givk bra för övrigt när vi red tillsammans ;)

// Emma 




Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jsag har saknat dina inlägg :) Men ja förstår dig helt ut, med flytt, jobb och hästar.. en del saker hinns ju tyvärr inte med.. Hoppas ni får det bra i nya lägenheten! :D

2009-12-15 * 11:10:21
URL: http://nikonda.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0