7 augusti

Nä nu är det väl dags för mig att ta tag i att skriva ett inlägg. Inte haft någon skrivlust alls den senaste veckan ändå har det hänt massor.

I tisdags så var det dock lungt. var ute och red på kvällen och jag trodde puke skulle ställa sig och vägra gå. En sko satt löst och han fick ont av alla stora stenar på vägen av någon anledning. Han brukar inte ömma men idag gjorde han det. Usch stackars liten. Ville inte ens galoppera, kändes i hela honom att han bara ville bryta av.
Ska börja jobba tillbaks galoppen nu, den som satt så fint. :( suck.

På onsdagen ringde klockan vid sex, en timme senare satt jag i johannas mammas volvo på väg till markebäck för hoppträning för Anna Emanuelsson då johanna skulle rida. Såklart skulle jag vara fotograf. :) Dock var inte totte på sitt bästa humör och det var tydligen inte mitt fotosinne heller. Usch vilka bilder x) Men du ska få några johanna om du vill. :)

Efter det så drog jag till stallet men eftersom puke gått så dåligt dagen innan fick han stå, likaså storm då linda inte skulle med ut. Jag fick istället packa godis åt frank. ca 900kg godis ska packas i 150grams plastpåsar för att sedan säljas på marknaden i rättvik i september eller något hehe. Det är väl inte direkt kul fast tycker det går bra ändå. Sätter man på en film lixom går allt av sig själv. :) Så i onsdags satt jag i fyra timmar ungefär och packade. :)

På torsdagen började dagen konstigt. emils mobil ringde och strax efter att ha sagt "jag kommer" skakar han liv i mig och halvskriker något om att jag måste skjutsa honom till trafikskolan. Tydligen hade han glömt bort riskettan som började åtta på morgonen och inte åtta på kvällen som ha fått för sig. suck ;)
Aja när jag kom hem igen så somnade jag om och sov till halv elva, vid tolv var jag i stallet och tog emot hovslagaren jens. Världens bästa hovslagare kan jag ju säga! :) Han var dessutom supernöjd med utvecklingen av pukes hovar och kunde tillomed bredda lite på skorna bak. :D Toppen!
storm var bara allmänt tjurig på allt och alla igår x)
Men vet ni vad han gör? xD Han jagar bromsar xD Ni vet som hundar gör, sådär hugger efter dem. xD asgulligt hihi, han är bra knasig den där pållen ;)
När hovis åkt hem packade jag lite godis igen. 
Anders från norrgården ringde undertiden och ville ha min adress för att skicke lönebesked och anställningsbevis på att jag jobbat där och så. Passade på att fråga om jag fick använda dom som referens i mitt CV vilket jag fick. Han började fråga lite om vart jag skulle söka osv och tyckte jag skulle söka deras tjänst. bara för att lixom. :) Lovade inget men tyckte jag skulle skicka med mitt CV :) that feels good!

Under tiden så snickrade frank så snällt upp väggen till sadelkammaren! woho! Så nu har vi köpt spackel och färg ska köpas imorgon :D kommer bli så bra! ska ha någon brun färg nederst tror jag sen en svart bord sen vitt upptill.
Dock är det jätterörigt nu xD saker överallt och nu ska ju också alla sadlar ner xD ohmy..

Idag så är jag hundvakt åt monicas pluttar. Det blev bestämt igår kväll då hon glömt bort att fixa någon då de ska till astrid lindgrens värld. :P Så nu ligger två luddiga saker och sover bredvid mig i soffan.
Vi har vart och hälsat på i hjortkvarn så de är trötta av allt gos ;) Men de har skött sig jättebra. :)

Ska la snart åka ut till stallet och ge hästarna lite kärlek och ge dem mat och sen släppa in dem för natten så de inte går på bete och blir feta i onödan ;) mer än vad de redan är alltså ;)
Emil jobbar så är ensam hemma.. :(
men nu fick iallafall ni lite att läsa. Ha det bra!



Kommentarer
Postat av: Lovisa W

Det har hänt en del för dig ser jag :) Det är så kul att läsa när du skriver :D Vi måste verkligen synas snart för vi har ju lite å hitta på som vi har pratat om :)

2009-08-12 * 17:05:30


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0