3 augusti

Just nu är jag så trött att fingrarna knappt hittar rätt bland tangenterna. Så har jag stavfel idag beror det endast på trötthet. x) Aj, på det stora hela vart en bra dag.
Vaknade vid halv nio, låg och drog oss en stund och åkte sen till lidl så emil kunde byta ut sitt arbetspass eftersom det är kalas ikväll för min lillebror som fyller 18år. Grattis till honom. :))

efter det så följde emil med till stallet där jag red dressyr på puke på banan. skitsnygg i sina nya lindor och sitt schabrak. :)) Gick ritkigt fint idag, för att ha stått i två månader utan dressyr ;) lite stel och ofokuserad men mjuknade på slutet. red mycket tempoväxlingar samt övade halter. Red ju utan käkrem idag och han gick jättebra, hade rätt om att han skulle skärpa sig bara jag spände ihop munnen ett tag på honom. känns kanon! men ska nu lägga lite fokus på att longera honom då han är så himla stel i sidorna. galoppen lägger jag åt sidan ett tag framöver. blir skritt och travövningar för hela slanten nu, iallafall på banan. i skogen kan han ju få sträcka ut lite men han måste bli stadigare i traven alltså. så lika bra att backa ett steg. dessutom ska vi löshoppa någon dag och då lägga några galoppbommar också tror jag. få lite ordning på fötterna ;)
efter ridpasset fick emil hoppa upp och skritta av puke något varv. hihi  :) ska banne mig ta ut honom på storm någon dag så vi kan rida tillsammans. :)

på kvällen blev det kalas. tacos och fika. mätt som bara den. något jag inte njuter av.. usch känner mig grymt äcklad av mig själv.
blev tillfrågad monica idag om jag ville med upp till falun och stå och sälja på marknad. kanske vore en kul grej. :D ska snacka med henne. :)

nu ska jag sova i min sköna säng! imorgon blir det sovmorgon, sen kumla och stallet. :))


Kommentarer
Postat av: Amanda -Bloggen om glaskonst och livet runt om

sv. kart? de har jag inte hört tror ja.. eller så står de stilla helt enkelt. xD

2009-08-04 * 17:24:05
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: Malin

Har frågestund på bloggen, fråga gärna nåt om du vill:)

Kramar!

2009-08-05 * 10:49:41
URL: http://maaajjiiin.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Puke blev verkligen snygg i allt nytt du köpt till honom! :D grattis till din bror Emil :)

2009-08-05 * 19:20:46


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0