28 augusti

Jo jag lever. Har inte orkat blogga bara. Men nu så :)
Verkligen blivit höst nu. Björkarna har börjat gulna och dagarna blir bara kortare och kortare. Urtrist då jag kommer bli ensam i stallet mestadels nu eftersom Linda inte hinner åka med efter jobbet pga det blir för mörkt. . Blir fullt upp med tre hästar att rida kan jag lova. Hoppas verkligen vi får pp lite belysning på ridbanan så kan Linda iallafall komma ut någon dag under veckan och rida där.
Det slog mig ju också härom dagen att det är mindre än två veckor kvar tills aegir kommer! jag som knappt fixat transport! ojoj men det löser sig nog till det bästa. Att jag har stressdrömmar som bara den under nätterna behöver vi ju inte tala om ;) Senast inatt drömde jag om att Jonas vägrade berätta vad Aegir skulle äta för foder. xD haha

annars går det framåt med hästarna. puke har fått ner hullet till normal nu och stormur är på god väg han med. :) Har fått upp konditionen ritkigt bra på dem nu så vi joggar långa sträckor med dem flera gånger i veckan. idag red vi för första gången med ländtäcke då det var dåligt väder. båda hästarna stördes inte det minsta av det. :) vi joggade runt motionsspåret. travade upp för en aslång backe och gud vad hästarna flåsade efter den. hehe, var dyngsvettiga när vi kom hem så de fick stå med svetttäcke en stund. :)

i onsdags fyllde älskling 19år också. :) ska fira honom imorgon med smörgårdstårta och så. :) på söndag ska vi göra klart sadelkammaren förhoppningsvis. :D Ska bli underbart att få klart allt. :D

Nu ska jag gå och laga mat åt mig själv. emil är på poker. :P ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ska Aegir vara uppstallad på samma ställe som Puke och Stormur?



Kram

2009-08-30 * 11:02:34
URL: http://sextondenovember.blogg.se/
Postat av: Lovisa W

Gaaah va spännande att Aegir snart kommer! :D

2009-08-30 * 11:10:24
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

hihi ja snart kommer han ^^

2009-08-30 * 15:04:28
URL: http://coozie.blogg.se/


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0