24 augusti

*gäsp* trött är jag. skönt!
vart en bra dag, iallafall den mesta delen av den. förutom ett tjafs med mamma så har det vart bra. inte sugen på att åka hem på ett tag iallafall.. suck. som att jag inte har nog med negativa tankar att handskas med..

jaja, pojken och jag åkte iallafall till marieberg idag. var tvungen att handla lite kläder till mig. har verkligen ingenting. inget passar längre.. usch så tjock jag känner mig.. inte blir det bättre nu när jag mår dåligt och tröstäter men jag SKA ta tag i det, ska ska ska!!
hittade iallafall lite fina toppar, ska åka igen någon annan dag. typ själv då emil inte direkt njöt av att handla till mig ;)
har dessutom blivit farligt förälskad i en liten smidig kompaktkamera från canon. kikat på den länge nu men hållt mig men nu tror jag banne mig jag ska köpa den. verkar grymt bra + att det är videoinspelning på som jag vill åt då jag vill filma min ridning. :)) får väl se om jag ska offra dom där 2.400kronorna. :O

sen så skjutsade jag älsk till jobbet och drog hem. vid sex tiden fick jag reda på att linda hade annat att göra idag så drog ut till stallet. :)
behövde verkligen rensa tankarna så sadlade på puke och red ut en skön joggingtur med honom. vi joggade runt nästan hela elljusspåret och även lite galopp. bara några avsaktningar i backar. :) duktiga häst, nästa gång tar vi långa slingan. vilket flås han hade men ville knapp sakta av då han kom in i en sån fin takt. :) red på långa tyglar nästan hela turen, behövdes efter förra dressyrpassen. var även uppe i skogen lite och skojjade runt, hittade en liten mysig tur man kunde ta istället för att gå på asfaltsvägen. ^^

när vi kom hem var puke dundersvettig hela honom så duschade av honom och gick runt och torka honom. <3 sen snackade jag med monica och frank en stund om både det ena och det andra.
sen borstade jag av storm lite snabbt och tog på honom repgrimman och tog en barbackatur runt kabelvägen. dels för att kolla på ett skelett jag sett från pukes rygg tidigare under dagen. troligen ett hundskelett :/ monica berätta om en kvinna som miste sin rottis för några år sedan.. kanske den? om det nu var en valp/unghund för den var rätt liten men absolut ingen räv eller dyl.se bild nedan. usch säkert någon som kört på den och slängt den in den i skogen..

jaja storm och jag fick en *host* mysig tur. på kabelvägen travade vi lite men han började dra in med mig i skogen xD jag som satt där med bara repgrimma hade inte mkt o säga till om xD så fort jag försöka fatta galopp drog han in med mig xD jag for som en vante med honom haha, ett under att jag satt kvar x) när jag hoppade av och flyttade tyglarna gick det dock bättre och jag fick med efterlängtande galopp efter lite arga ord på honom ;) knashäst, vänta bara tills jag har träns! xD

jaja nu ska jag titta på film med älskling. nyss mumsat i mig en pizza.. ohja, perfa för min bantning.. suck.
imrogon ska jag fota johanna när hon rider totte på stubbåker :D roligt!



Kommentarer
Postat av: Amanda - Bloggen om Glaskonst

oj vilket coolt skelett.. den ska inte henrik se då kommer han och tar de xD tur att vi bor en bit ifrån varandra ;)

2009-08-25 * 00:08:39
URL: http://coozie.blogg.se/
Postat av: AM

Skulle gissa på en mårdhund, då skelettet är så litet...

2009-08-25 * 08:17:58
Postat av: Anonym

Svar till AM. hm har kollat upp det, käken är fel. mårdhund har lämgre och smalare nos. :) var inne på det med först men icke, inte heller räv..

2009-08-25 * 10:42:14
Postat av: Lovisa W

Naaw va hemskt om det nu va en valp eller nåt å att de verkligen har slängt in det i skogen :(

2009-08-30 * 11:05:59
Postat av: bantningspiller

nice blog

2010-09-24 * 13:47:13
URL: http://www.thermapower.se


Ditt namn:
Spara signatur?

Din E-postadress: (Visas bara för bloggägaren.)


Din URL/Bloggadress:


Din kommentar skriver du här:

Trackback
RSS 2.0